SPECIALNO-PEDAGOŠKA SLUŽBA
Defektologinja Zdenka Roškarič Duh in pedagoginje Andreja Rinc Urošević, Asja Ertl in Dušanka Mihalič Mali
Starši se lahko na specialno-pedagoško službo obrnejo po pomoč ali nasvet, kadar pri svojem otroku opažajo:
- težave pri učenju,
- težave pri branju in pisanju,
- težave v številskih in količinskih predstavah,
- težave pri motoriki, grafomotoriki,
- govorno-jezikovne težave,
- hiperaktivnost,
- težave s pozornostjo in koncentracijo…
Po Zakonu o osnovni šoli se izobraževanje učencev z učnimi težavami izvaja tako, da jim šola prilagodi metode in oblike dela ter jim omogoči vključitev v dopolnilni pouk in druge oblike individualne in skupinske pomoči.
Pri delu z učenci, ki imajo težave pri učenju, razlikujemo 5 osnovnih stopenj pomoči:
- pomoč učitelja pri pouku, dopolnilnem pouku ter v okviru podaljšanega bivanja,
- pomoč šolske svetovalne službe,
- dodatna individualna in skupinska pomoč (ISP),
- mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove,
- program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.
Kontinuum pomoči učencem z učnimi težavami
Otroka, ki je kljub navedenim oblikam pomoči neuspešen, napotimo v postopek usmerjanja. Usmeritev poteka po zakonsko določenem upravnem postopku, ki se zaključi z odločbo o usmeritvi. Otroka se usmeri v ustrezen vzgojno-izobraževalni program z dodatno strokovno pomočjo. Dodatna strokovna pomoč je namenjena učencem, ki so na našo šolo usmerjeni z odločbo o usmeritvi in so vključeni v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. Dodatno strokovno pomoč izvajajo defektologinja in pedagoginje, ki sodelujejo, se posvetujejo in usklajujejo svoje delo z učitelji, s starši in z zunanjimi strokovnjaki, ki obravnavajo učence s posebnimi potrebami. Za vsakega učenca je imenovana strokovna skupina, ki spremlja vzgojo in izobraževanje posameznega učenca s posebnimi potrebami. Za te učence oblikujemo, izvajamo in evalviramo individualizirane programe vzgoje in izobraževanja ter izvajamo ure dodatne strokovne pomoči. Prilagajamo metode in oblike učnega dela pri posameznih predmetih ter izvajamo prilagoditve v procesu vzgoje in izobraževanja. Poudarek dajemo razvoju njihovih močnih področij, kar dviguje njihovo samopodobo.
- Otroci z motnjami v duševnem razvoju
- Slepi in slabovidni oziroma otroci z okvaro vidne funkcije
- Gluhi in naglušni otroci
- Otroci z govorno-jezikovnimi motnjami
- Gibalno ovirani otroci
- Dolgotrajno bolni otroci
- Otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja
- Otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami
- Otroci z avtističnimi motnjami
Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami ZUOPP-1
https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina?urlid=201158&stevilka=2714
Kriteriji za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj otrok s posebnimi potrebami
https://www.zrss.si/pdf/Kriteriji-motenj-otrok-s-posebnimi-potrebami.pdf
Pravilnik o organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami
http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV11834
Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke
https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2013-01-3192?sop=2013-01-3192
Navodila za prilagojeno izvajanje programa osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo
Izjava šole o izvajanju Koncepta učne težave v osnovni šoli
Zahteva za uvedbo postopka usmerjanja
https://www.zrss.si/wp-content/uploads/2022/02/1_Zahteva-za-uvedbo-postopka-usmerjanja.pdf
Zahteva za spremembo odločbe o usmeritvi
https://www.zrss.si/wp-content/uploads/2022/02/2_Zahteva-za-spremembo-odlocbe-o-usmeritvi.pdf
Poročilo šole o otroku
https://www.zrss.si/wp-content/uploads/2022/02/7_Porocilo-osnovne-sole-o-otroku.pdf